KONTAKT OSS
Adresse:
Babble
Gamle Trysilveg 1
2414 ELVERUM
E-post:
post@babble.no
Telefon:
90828111
Organisasjonsnummer:
990 553 939
Du kan kontakte oss med alle kontaktmåter ovenfor. Til tider kan det være hektisk på telefonen/support. I stedet for å ringe kan du sende oss mail via kontaktskjema-knappen ovenfor. Vi vil da enten kontakte deg per telefon eller sende deg svar per mail.
KUNDEINFORMASJON
Opplysninger du gir til oss vil ikke bli gitt videre og er bare tilgjengelige for personer tilknyttet oss. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes. I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss.
SIKKER BETALING
Hvem kan handle på nett?
For å kunne handle på nett hos oss må du være minimum 15 år. Er du under 15 år må du få en myndig person til å bestille for deg. Dersom du ønsker å handle på kreditt må du være over 18 år.
Trygt kjøp
Vi har som mål å ha den absolutt beste sikkerhet rundt salg på internett, håndtering av personopplysninger og betaling. Vi har derfor tilpasset vår virksomhet til kravene norske myndigheter, gjennom Distansehandel Norge, har satt for trygg internett handel.
Betaling
Du vil bli belastet for ordrebeløpet når din pakke blir sendt fra oss.
Moms på 25% inngår i alle priser. Ingen andre avgifter enn det som står som totalsum i kassen tilkommer ved kjøp.
Alle våre priser er oppgitt i Norske kroner.
LEVERINGSBETINGELSER
Leveringstid
De fleste varer du ser i nettbutikken er på vårt lager. Noen varer kan ha leveringstid. Da vil det komme tydelig fram. Normalt pakkes og sendes varene ut første mandag, onsdag og fredag etter at vi har mottatt din bestilling. En forsendelse tar vanligvis 2-4 virkedager.
Noen av varene er merket "fjernlager". Det vil si at de befinner seg på et lager utenfor butikkens fysiske lokaler. Disse varene vil ha 7-10 dagers leveringstid. Hvis bestillingen inneholder varer fra både lager og fjernlager kan dette komme i flere forsendelser.
Babble AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme.
Ved mindre forsendelser av enkeltprodukter som veier under 2 kg, leveres varen hjem til din postkasse.
Hvis forsendelsen er for stor for postkassen din, vil den bli levert til nærmeste hentested. Du vil få en sms fra posten om dette.
Pakker blir levert til ditt nærmeste hentested
Merk: Leveringsansvaret fra vår side opphører når forsendelsen er levert i postkassen eller ditt hentested.
Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss, er det vi som er ansvarlige.
Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@babble.no.
En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.
Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.
Frakt og gebyr
Alle våre forsendelser går med Bring.
Dersom vi ikke kan levere hele din bestilling komplett tar vi kontakt med deg før vi sender ut
Uavhentede pakker
Hentefrist for pakker er to uker. Om den ikke hentes innen da sendes den automatisk tilbake til oss. Du vil da få en anmerkning i kunderegisteret, som innebærer at du ikke kan foreta nye bestillinger. For å løse opp denne sperren må du ta kontakt med oss.
Når du har bestilt varen til deg får du først en hentemelding fra Bring. Om du da ikke henter varen får du en purring. Henter du fortsatt ikke varen etter purring fakturer vi deg til dekning av våre kostnader til porto, oppkravs gebyr, returporto og merarbeid pålydende 150 kr.
Retur av varer - Angrerett
Med unntak av spesialbestilte varer har du 14 dagers angrefrist på varer kjøpt i vår nettbutikk. Du betaler selv returfrakt om du benytter angreretten. Har du mottatt feil vare eller varer med feil sender vi deg nytt uten kostnader for deg.
Varer som er spesialbestilt tas ikke i retur. Vennligst ikke send returvarer i oppkrav. Disse blir ikke hentet ut.
Ønsker du å returnere en vare?
Slik gjør du:
1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@babble.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.
2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.
3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.
Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@babble.no dersom du har spørsmål.
Klagefrister
1. Feil ved leveranse
Hvis du mottar et defekt eller et feillevert produkt, ta kontakt på mail. Du bør ta kontakt så snart som mulig og ikke senere enn 1 måneder etter levering.
Etter at vi har mottatt din klage vil du få svar med instruksjon om hvordan varen skal returneres.
2. Feil under garantitiden
Vi garanterer at varene du har bestilt er fri for produksjonsfeil i to år, eller i løpet av garantiperioden for produktet (fra levering). Oppstår det feil ved ditt produkt i løpet av garantiperioden kan du ta kontakt på mail eller på telefon. Kundeservice vil gi deg informasjon om hvordan du skal gå videre med din reklamasjon.
3. Reklamasjon
Melding om feil må meddeles innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reklamasjonsretten for et produkt opphører under alle omstendigheter etter tre år.
Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker!
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Babble AS Nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.
Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.
Kilde: Forbrukerombudet